سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در راه
دانش دو گونه است : در طبیعت سرشته ، و به گوش هشته ، و به گوش هشته سود ندهد اگر در طبیعت سرشته نبود . [نهج البلاغه]

نوشته‌ی: ع شعاعی

یکشنبه 86 خرداد 20 1:27 عصر

غرور  بی جا

ما بدون استثنا از هیچ گناهی ایمن نیستیم.اگر مشروب نمی خوریم،منوط به شرایط و فضایی است که در آن قرار گرفته ایم.اگر شرایط عوض شود و ابتلائات نزدیک گردد،انسان به آنچه ناشدنی وناکردنی است راه پیدا می کند و به نقظه ضعفی که وجود داشته،کشش پیدا می کند.

از کتاب اخبات ص44


نوشته‌ی: ع شعاعی

چهارشنبه 86 خرداد 9 11:32 صبح

نه چندان بد

نامردمی های مردمان می تواند برای تو مفید باشد البته تنها وقتی که تو را از عیب های خودت غافل نکند.


نوشته‌ی: ع شعاعی

چهارشنبه 86 خرداد 2 8:42 عصر

عبودیت چیزی غیر از عبادت است.عبادتی که مهمترین کار در لحظه نباشد عبودیت نیست و امر ندارد و اطاعت نیست و نور نخواهد داد.عبودیت یعنی این که محرک ها و حرکت های تو کنترل شده باشند.محرکی جز الله نباشد،که دیگران نسیم های بی رمقی بیش نیستند ...

از کتاب بشنو از نی ص11


نوشته‌ی: ع شعاعی

دوشنبه 86 اردیبهشت 17 5:55 عصر

اصلاً نمی‏توانستم باور کنم که یک سفر کوتاه یکروزه همه زندگى مرا تغییر دهد و سال‏هاى سال تا به امروز این همه بر لحظه لحظه عمر و جزء جزء هستى ‏ام تأثیر بگذارد.

یکى از روزهاى آذرماه سال یک هزار و سیصد و پنجاه و هشت. من بودم و سعید و ناصر. سعید که بعدها چند تکه از استخوان‏هاى او را از جبهه به تهران آوردند و ناصر که تمام بدن مجروح و زخمى ‏اش نشانه هایى دارد از هشت سال حضور جوانمردانه در دفاع از این سرزمین (و الان ناصر در بیمارستان است و من بى همت ناسپاس به دیدنش نرفته‏ام هنوز).

شنیده بودم که خیلى از کتاب‏ها، خوانندگان خود را به دنبال نویسنده ها روانه کرده‏اند. جست‏وجویى که از انس با اثر شروع شده و به مصاحبت مؤثر انجامیده. ما نیز با خواندن چند کتاب از نویسنده‏اى ناشناس، راهى شده بودیم.

بعد از زیارت حضرت معصومه، راهى کتابفروشی‏هاى اطراف حرم شدیم. به دنبال کتابفروشى هجرت. بالاخره راه پله‏اى را گرفته بودیم و رفته بودیم بالا. در آن بالاخانه با کتابفروش سر و کله می‏زدیم که ما به دنبال نویسنده این چند تا کتاب، آقاى (عین. صاد) می‏گردیم که از بعضی‏ها شنیده‏ایم نام اصلی‏اش على صفایى است.

کتابفروش همین طور طفره می‏رفت. نه ردمان می‏کرد که برویم پى کارمان و نه نشانى آقاى (عین. صاد) را به ما می‏داد. معلوم بود که ما را نگه داشته تا هم قدرى سبک سنگینمان کند و قدرى هم وقت بگذرد. همین طور بود. دیگر حوصله‏مان لبریز شده بود و چیزى نمانده بود تا راه بیفتیم که مردى روحانى وارد شد. و دقایقى بعد، مرد کتابفروش با حرکات چشمش به اما اشاره کرد که یعنى همین است. و ما متوجه تازه وارد شدیم. بیست و هفت هشت ساله می‏نمود. عمامه‏اى سفید و عبا و ردایى ساده با موهایى و ریش خرمایى. و چهره‏اى آرام. با تعجب و احترام سلام کردیم. خودش جلو آمد و خیلى صمیمانه - و به یادم نمانده که با چه چیزى - سر صحبت را باز کرد. قرار شد که عصر به خانه‏اش برویم. در محله باجک قم.

بر دیوار آن خانه کوچک یک طبقه، تعداد زیادى دوچرخه و چند تا موتور گازى و دنده‏اى تکیه داده بودند.

 

ادامه مطلب...

نوشته‌ی: ع شعاعی

پنج شنبه 86 اردیبهشت 13 3:9 عصر
این مهم نیست چه داری و در چه موقعیتی هستی.مهم این است که دارایی­های تو چه­قدر بازدهی داشته است.و در موقعیت­ها چه­نوع موضع­گیری داشته­ای.آدمی محکوم شرایط و موقعیت­ها نیست که فرزند انتخاب خویش و زاده موضع­گیری­هاست.

نوشته‌ی: ع شعاعی

یکشنبه 86 اردیبهشت 2 8:23 صبح

Psychotherapy and Spirituality are traditional methods of care for the soul. People use each of these methods to grow, to heal, and to face the deepest meanings of life. Each tradition focuses its effort in a rigorous practice as well as a thoughtful inquiry. However, these two traditions need some explanation when linked together.


نوشته‌ی: ع شعاعی

دوشنبه 86 فروردین 20 2:27 صبح

ادبیات کودک با تمام خوبی ها هنوز فلسفه و نگاه مناسب خودش را ندارد.هنوز می­خواهد به بچه های ما ایثار،فدارکاری،تعاون،همدلی،اجتماعی­بودن و در جمع فنا شدن را بیاموزد.هنوز می­خواهد خوبی­ها را غیر مستقیم به آن­ها تحمیل کند.در حالی­که بچه­ها تا به حریت و شخصیت وتفکر نرسیده باشند در خوبی­هایشان کور هستند ونمی دانند که در کجا و برای چه کسانی مایه بگذارند.نمی­توانند از همت ونیروهایشان با حساب وکتاب خرج کنند.بی حساب خوبی کردن،خوب نیست،که ارزش کارها به اندازه بینش وپشتوانه­ی آن­هاست.

از مقدمه کتاب ذهنیت وزاویه دید ص16


لیست یادداشت‌ها
دوشنبه 103 اردیبهشت 17
امروز: 0 بازدید
دیروز: 0 بازدید
فهرست
در راه
اوقات شرعی
صفحات اختصاص?
آرشیو
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب